• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Är lite i samma sits att ja tagit nya lån för att betala de gamla. Dock har jag även spelat en hel del men jobbat övertid samt 2 jobb senaste 2 åren för att gå runt. Finns de nån möjlighet för mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Det vet du inte egentligen men kolla ditt skuldsaldo hos kfm för det brukar försvinna när det vunnit laga
Du kan få inledande utan att ha varit hos kfm innan.
Du lär hamna där om du slutar betala på dina skulder.
Du kan få inledande med nya skulder det fick jag men jag fick visa kontoutdrag på att jag betalat gamla lån med de nya lånen.

Är lite i samma sits att ja tagit nya lån för att betala de gamla. Dock har jag även spelat en hel del men jobbat övertid samt 2 jobb senaste 2 åren för att gå runt. Finns de nån möjlighet för mig?
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Hej hoppas någon skulle kunna hjälpa mig med lite frågor. Jag mår helt värdelöst och kan inte sova längre, det ända jag tänker på är mina skulder och lever i en konstant stress. Funderat länge på att bara avsluta det här livet men skulle aldrig kunna göra så mot min familj. Så den andra ända lösningen som finns är att ansöka om skuldsanering.
Jag har runt 1.2 miljoner i skulder men har aldrig varit hos inkasso eller KF.
Men jag har tagit många nya sms-lån senaste 6 månaderna bara för att gå runt och kunna betala räkningarna på mina andra lån och för att inte hamna hos KF.
Så min första fråga är, går det ens att få en skuldsanering med så pass nya lån som jag har? Eftersom dem väger in att dem vill se att man gjort allt för att förbättra situationen.
Sen min andra fråga är om jag ansöker om skuldsanering så ska jag sluta betala mina lån under tiden men om jag sen inte blir beviljad en skuldsanering så kommer jag ju hamnat hos KF ändå. Stämmer det?

tacksam för svar. Sorry för ett långt meddelande men har så mycket frågor och vet inte riktigt vart jag ska börja.

Jag hade ungefär som du, dock runt 900,000 i skulder. Jag hade nyare små lån än 6 månader, fast dessa var som dina enbart för att kunna betala gamla lån.
Jag sökte skuldsanering samma dag som jag bestämde mig att släppa allt, dvs inget var hos KF/inkasso innan.
Min ansökan gick iallafall igenom, och även om jag hade relativt nya lån så godkändes det eftersom de va gjorda för att betala gamla lån, men att jag sen gjorde ett tydligt stopp när det inte längre gick och släppte allt.
Tror mycket är hur lånen uppstod och inte när de togs. Jag 0 spelade utan åkte dit på överkonsumtion och sen hamnade i lånkarusellen som bara växte och växte

På din andra fråga så tror jag det är lika bra att släppa allt, det gjorde jag iallafall. Men ja, Oavsett så kommer du till KF även om det inte går igenom.
Även om löneutmätning och annan utmätning är tråkig, så släppte all stressen för mig när jag väl valde att släppa allt.
Jag blockerade dolda nummer och svarade inte på okända nummer, och blockerade dem 1 efter 1 när de började ringa. Tänk bara på att direkt svara på KF breven när de börja komma så du inte strular med det.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
3-4000 kr, då har de sänkt det lite för innan var det 4-5000 kr efter skatt dvs ökat betalningutrymme.
Skulle tro det är som vanligt att det beror på vem man får svar av, ganska ofta man får olika svar från personer hos kronofogden.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Är lite i samma sits att ja tagit nya lån för att betala de gamla. Dock har jag även spelat en hel del men jobbat övertid samt 2 jobb senaste 2 åren för att gå runt. Finns de nån möjlighet för mig?
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jag hade ungefär som du, dock runt 900,000 i skulder. Jag hade nyare små lån än 6 månader, fast dessa var som dina enbart för att kunna betala gamla lån.
Jag sökte skuldsanering samma dag som jag bestämde mig att släppa allt, dvs inget var hos KF/inkasso innan.
Min ansökan gick iallafall igenom, och även om jag hade relativt nya lån så godkändes det eftersom de va gjorda för att betala gamla lån, men att jag sen gjorde ett tydligt stopp när det inte längre gick och släppte allt.
Tror mycket är hur lånen uppstod och inte när de togs. Jag 0 spelade utan åkte dit på överkonsumtion och sen hamnade i lånkarusellen som bara växte och växte

På din andra fråga så tror jag det är lika bra att släppa allt, det gjorde jag iallafall. Men ja, Oavsett så kommer du till KF även om det inte går igenom.
Även om löneutmätning och annan utmätning är tråkig, så släppte all stressen för mig när jag väl valde att släppa allt.
Jag blockerade dolda nummer och svarade inte på okända nummer, och blockerade dem 1 efter 1 när de började ringa. Tänk bara på att direkt svara på KF breven när de börja komma så du inte strular med det.
Tack, uppskattar din tid och ditt svar riktigt mycket. Är din skuldsaneringen fortfarande under handläggning eller fick du slutgiltigt besked att den är beviljad?

Så det bästa kanske bara är att släppa allt och sen prova att ansöka om en skuldsanering samtidigt? Men när man anger alla sina lån så kommer ju dem ha tickat på ordentligt med tanke på dem sjuka räntorna som tillkommer vid utebliven betalning. Hur fungerar det? Ska jag bara ange den totala skulden jag har vid ansökningen eller måste jag ändra något när räntan tikar på? Samt tog du hjälp av någon vid ansökan eller gjorde du det helt på egen hand?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack, uppskattar din tid och ditt svar riktigt mycket. Är din skuldsaneringen fortfarande under handläggning eller fick du slutgiltigt besked att den är beviljad?

Så det bästa kanske bara är att släppa allt och sen prova att ansöka om en skuldsanering samtidigt? Men när man anger alla sina lån så kommer ju dem ha tickat på ordentligt med tanke på dem sjuka räntorna som tillkommer vid utebliven betalning. Hur fungerar det? Ska jag bara ange den totala skulden jag har vid ansökningen eller måste jag ändra något när räntan tikar på? Samt tog du hjälp av någon vid ansökan eller gjorde du det helt på egen hand?
Aktuell skuld ska du ange och sen sköter det sig själv när borgenärerna skickar in vid ev inledande.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Tack, uppskattar din tid och ditt svar riktigt mycket. Är din skuldsaneringen fortfarande under handläggning eller fick du slutgiltigt besked att den är beviljad?

Så det bästa kanske bara är att släppa allt och sen prova att ansöka om en skuldsanering samtidigt? Men när man anger alla sina lån så kommer ju dem ha tickat på ordentligt med tanke på dem sjuka räntorna som tillkommer vid utebliven betalning. Hur fungerar det? Ska jag bara ange den totala skulden jag har vid ansökningen eller måste jag ändra något när räntan tikar på? Samt tog du hjälp av någon vid ansökan eller gjorde du det helt på egen hand?

Man kan ta hjälp av budget och skuldrådgivare i kommunen gratis eller skicka in på egen hand.
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Aktuell skuld ska du ange och sen sköter det sig själv när borgenärerna skickar in vid ev inledande.
Tack så mycket, så det bästa jag kan göra är att samtidigt som jag ansöker om skuldsanering så säger jag upp alla autogiro på mina lån och slutar betala in på alla mina lån?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack så mycket, så det bästa jag kan göra är att samtidigt som jag ansöker om skuldsanering så säger jag upp alla autogiro på mina lån och slutar betala in på alla mina lån?
Så gjorde jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp